Salgs- og leveringsbetingelser erhverv uden konto og private kunder

Kreditkort:
Du kan benytte følgende betalings- og kreditkort på kontor-papir.dk: VISA, MasterCard.

Priser
Kontor & Papir handler med erhvervsdrivende, offentlige institutioner og private. Derfor er alle priser på Kontor-Papir.dk som handler uden login inkl. moms. Andet salgsmateriale fra Kontor & Papir er også inkl. moms.

Priserne på Kontor-Papir.dk er kun gældende på Kontor-Papir.dk, uanset om produkterne er mærkede med onlinepriser eller ej. Priserne er ikke nødvendigvis ens med priserne i vores butik.

Landsdækkende levering
Leveringsbetingelserne er gældende i Danmark (Grønland og Færøerne undtaget) 

Vi lever din ordre indenfor 1-3 hverdage. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Varerne leveres med fragtmænd i hele Danmark. Forsendelser bestilt til privatadresser afleveres uden kvittering, hvis ikke der træffes nogen hjemme. Ønsker du at vide, hvornår på dagen varen leveres, er du velkommen til at på webshop@kontor-papir.dk eller på tlf. 98 92 33 33

Ved køb af varer for over 1.000 kr. inkl. moms
Leveres fragtfrit i Danmark (Grønland og Færøerne undtaget) 

Ved køb af varer for under 1.000 kr. inkl. moms
Fragt- og ekspeditionstillæg fra kr. 75,00 (inkl. moms)

Større og/eller tunge varer og møbler leveres kun til nærmeste fortov eller rampe uanset fakturabeløb. 

Opbæring og montage kan ske mod tillæg. 
Kontakt Kundeservice på 98 92 33 33 for yderligere information.

Returret
Fortryder du dit køb har du 14 dage til at oplyse Kontor & Papir, at du ønsker at gøre brug af din returret. Herefter har du yderligere 14 dage til at returnere varen. Du skal gøre opmærksom på, at du ønsker at gøre brug af din returret ved hjælp af dette skema (Download her) - skemaet sendes efterfølgende til webshop@kontor-papir.dk. Ved returnering af varer kontakt venligst kundeservice på 98 92 33 33. Herefter skal kopi af fakturaen og kontonummer til refusion af returbeløbet sendes til Kontor & Papir sammen med den eller de varer du ønsker at returnere. Varen skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Ved returnering af brugte varer, udbetaler Kontor & Papir kun varens værdi på det tidspunkt, hvor varen er Kontor & Papir i hænde. Teknologivarer skal returneres i ubrudt emballage. Segl på software må ikke være brudt.

Bestillingsvarer og specialvarer (ikke katalogvarer) tages ikke retur. Hvis den reklamerede vare beskadiges på grund af manglende emballage ved returnering, er det afsenderens ansvar. Returfragt (porto eller fragt) afholdes af kunden.

Når varen returneres og fortrydelsesretten udnyttes kan dette dog kun ske, såfremt varen returneres i væsentlig samme stand og mængde som da du modtog den. Fortrydelsesretten bortfalder derfor, hvis du bruger varen på en måde, hvor det er helt åbenbart at brugen formindsker varens salgsværdi væsentligt. For erhvervskunder ydes der ingen fortrydelsesret. Kontakt os gerne på telefon 98 92 33 33, eller på webshop@kontor-papir.dk hvis du er i tvivl.

Bemærk vi accepterer og modtager ikke pakker returneret pr. efterkrav.  Tilbagebetaling sker senest 14 dage efter, at du har givet Kontor & Papir besked om at du vil gøre brug af din fortrydelsesret. 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Tilbagebetaling af købsbeløbet hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret
Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare kan Kontor & Papir vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse er ikke omfattet af reklamationsretten.

Ved reklamation vedrørende mangler af varer eller beskadigelse af produktet, skal dette ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varer. Sker dette ikke, kan Kontor & Papir ikke gøres ansvarlig for dette. Henvendelser om reklamationer kan ske til webshop@kontor-papir.dk.

Kontaktoplysninger
Kontor &Papir, Farøvej 31, 9800 Hjørring, telefon 98 92 33 33, mail: webshop@kontor-papir.dk Cvr: 43 45 90 31

Forbehold
Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra tredjepart herunder force majeure.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail: webshop@kontor-papir.dk


Salgs- og leveringsbetingelser for kunder med konto

Betaling:
Du kan benytte følgende betalings- og kreditkort på Kontor-Papir.dk: VISA, MasterCard. 

 

Kontooprettelse:

Alle førstegangsbestillinger skal betales med betalingskort. Herefter har erhvervsdrivende med dansk CVR nr. og institutioner med dansk EAN-nr. mulighed for at oprette en konto-/kreditaftale. Vi tilbyder som standard 14 dage netto.

I tilfælde af forsinket betaling forbeholder vi os ret til at opkræve 1,75 % i rente pr. påbegyndt måned af skyldigt beløb.

 

Priser:
Kontor & Papir handler primært med erhvervsdrivende og offentlige institutioner. Derfor er alle priser på Kontor-Papir.dk ekskl. moms når du er logget ind på din konto. Priserne på Kontor-Papir.dk er kun gældende på kontor-papir.dk, uanset om produkterne er mærkede med onlinepriser eller ej. Priserne er ikke nødvendigvis ens med priserne i vores butik. Tilbud kan ikke kombineres med særaftaler/specialaftaler hos Kontor & Papir.

 

Landsdækkende levering:

Leveringsbetingelserne er gældende i Danmark (Grønland og Færøerne undtaget) 

Vi lever din ordre indenfor 1-3 hverdage. Vi tager forbehold for udsolgte varer. Varerne leveres med fragtmænd eller egne chauffører. Varer købt med betalingskort afleveres uden kvittering, hvis ikke der træffes nogen. Ønsker du at vide, hvornår på dagen varen leveres, er du velkommen til at kontakte kundeservice på webshop@kontor-papir.dk eller på tlf. 98 92 33 33.

Møbler leveres med fragtmand eller møbeltransport. Det kan aftales, at levering af møbler foregår med egen bil, og at vores montører stiller møblerne op.

 

Fragt:

Ved køb af varer for over 800 kr. ekskl. moms
Leveres fragtfrit i Danmark*

 

Ved køb af varer for under 500 kr. ekskl. moms
Fragt- og ekspeditionstillæg fra kr. 60,00 (ekskl. moms)

 

Større og/eller tunge varer og møbler leveres kun til nærmeste fortov eller rampe uanset fakturabeløb. 

Opbæring og montage kan ske mod tillæg. 
Kontakt Kundeservice på 98 92 33 33 for yderligere information.

 

Paller:
Vi gør brug af det danske fragtmandssystem, som bygger på princippet om, at der byttes paller ved hver levering. Du er dermed forpligtet til at udlevere tomme og ubeskadigede EUR-paller til fragtmanden, svarende til det antal paller du får udleveret. Hvis ikke du har nok byttepaller, bliver du faktureret for de manglende byttepaller. Husk at det er dit ansvar at pallerne er i god stand, tørre og let tilgængelige. 

 

Reklamationsret:

Alle varer er i henhold til dansk lovgivning dækket af 2 års reklamationsret. Er der fejl eller mangler ved en vare, kan Kontor &Papir vælge at udbedre fejl og mangler ved reparation, ombytning eller refundering. Fejl, der skyldes uegnet eller ukorrekt opbevaring eller anvendelse, er ikke omfattet af reklamationsretten.

Ved reklamation vedrørende mangler af varer eller beskadigelse af produktet skal dette ske indenfor 24 timer efter modtagelse af varer. Sker dette ikke, kan Kontor & Papir ikke gøres ansvarlig for dette. 

 

Returret:
Du kan returnere fejlbestilte varer katalogvarer inden for 30 dage efter modtagelsen af varen. Ønsker du at returnere en vare, bedes du kontakte kundeservice på tlf. 98 92 33 33. Varen skal returneres ubeskadiget og i original emballage. Teknologivarer skal returneres i ubrudt emballage. Segl på software må ikke være brudt.

Bestillingsvarer og specialvarer tages ikke retur.

Vær opmærksom på at vi modregner en returneringsomkostning på 25 % til håndtering og afhentning af varen. Hvis den reklamerede vare beskadiges på grund af manglende emballage ved returnering, er det afsenderens ansvar. Returfragt (porto eller fragt) afholdes af kunden.

 

Miljøtillæg: Alle leverancer pålægges 24,00 kr. ekskl. Moms

 

Kontaktoplysninger:
Kontor & Papir ApS, Farøvej 31, 9800 Hjørring, telefon 98 92 33 33, mail: webshop@kontor-papir.dk Cvr: 43 45 90 31

 

Forbehold:
Der tages forbehold for tastefejl, trykfejl, billedfejl, prisændringer, udgåede varer samt leverancesvigt fra tredjepart herunder force majeure.

Klagemuligheder – oversigt og links:
Har du en klage over et produkt, købt i vores Webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning
Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail: webshop@kontor-papir.dk

 

Ønsker du at returnere én eller flere varer?

  • Download formular vedrørende brug af fortrydelsesret her